Glada Hampan

Leveranssätt

Glada Hampan använder sig främst av DHL för distansordrar. Ditt köp packas och skickas normalt inom 24 timmar. Leveranstiden är mellan 1-3 dagar och levereras till ditt närmsta DHL-utlämningsställe. För de kunder som bor i Stockholm, handlar för mindre än 599 kr och vill undvika att betala frakt kan vi erbjuda personlig leverans efter överenskommelse.

DHL
Frakt 59 kr
Levereras inom 1 till 3 arbetsdagar till närmaste uthämtningställe.
Spårbart

Personlig leverans
Om du bor i Stockholm och inte vill betala frakt kan vi ge en personlig leverans efter överenskommelse

OBS Gäller endast Postort Stockholm!

 

Returer

Våra kunder har alltid rätt att skicka tillbaka sina varor 14 dagar efter att de mottagit sin order. Det är väldigt viktigt att det som returneras är i oförändrat skick (alltså inte öppnad eller skadad vara).
Återbetalning sker först när vi tagit emot och kontrollerat produkterna.

Returer skickas till adressen nedan.

Glada Hampan AB
Skönviksvägen 303
122 66 Enskede

Vi på Glada Hampan strävar efter att kunna ge våra kunder en så bra kundupplevelse som möjligt så kontakta oss gärna ifall ni inte är nöjda eller vill returnera produkter.

Ni når oss enklast på info@gladahampan.se

 

Köp- och leveransvillkor

1. Köpvillkor

Glada Hampan AB tillämpar konsumentköplagen och även distansavtalslagen vid köp via hemsida, e-post eller telefon.
För att handla på internet behöver du enligt lag vara myndig alternativt ha fyllt 16 år samt ha målsmans godkännande.

2. Beställning

Beställning kan göras via hemsidan www.gladahampan.se eller genom att skicka e-post till info@gladahampan.se.
Alla beställningar anses bindande och Glada Hampan AB förbehåller sig rätten att neka kund köp.

3. Priser och betalning

Alla priser på www.gladahampan.se och tillhörande sociala medier är angivna i svenska kronor inklusive moms. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Vi reserverar oss för eventuella fel, t ex prisuppgifter, som kan uppstå på sidan. Betalning sker genom kortbetalning eller genom Swish till Glada Hampan AB:s Swishnummer 123 123 24 20. Avgift för frakt tillkommer på 59 kr, vid köp över 599 kr skickas din beställning utan fraktkostnad. Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment till följd av förändringar hos våra leverantörer.

4. Leverans

Ditt köp packas och skickas normalt inom 24 timmar med DHL. Paket skickas till ditt närmsta utlämningsställe och normal leveranstid är ca. 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma och vi reserverar oss för störningar i postgången som ligger utanför vår kontroll. Du får ett sms, mail eller en brevavisering när paketet har anlänt till utlämningsstället. Glöm inte att ta med din legitimation, hör av dig till oss om din beställning inte kommit fram på en vecka.

Om du bor eller arbetar i Stockholm och inte vill betala frakten så är det bara att höra av dig till oss på info@gladahampan.se så kommer vi överens om tid och plats för leverans. Om beställning läggs och personlig leverans anges men leveransadressen är utanför Postort Stockholm kan kunden swisha 59 kr för frakten då vi blir tvungna att skicka ordern med DHL istället. Skulle detta inte accepteras så hävs köpet och pengarna betalas tillbaka.

5. Ändring eller avbeställning

Om du vill ändra eller avbeställa din order gör du det genom att kontakta oss så snabbt som möjligt på info@gladahampan.se. Din beställning skickas normalt inom 24 timmar. Om beställningen redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra ändringar, den skickas då som den var beställd av dig från början.

6. Ångerrätt, returer och återbetalning

Glada Hampan AB följer distansavtalslagen vilket innebär att du som kund har rätt att returnera en vara 14 dagar från att du mottagit den utan att behöva ange någon anledning. Varan måste returneras i ofändrat skick (obruten förpackning) och i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, väsentligt förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl är det inte möjligt att returnera öppnade hudvårds- och hygienprodukter. När Glada Hampan AB har godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick kommer vi att återbetala köpesumman till dig exkl. frakt. Returer sker på din egna bekostnad med undantag när varan är defekt eller om vi har packat fel vara. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Du har då rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att du meddelat oss om returen. Vi måste dock få in varan innan pengarna betalas ut.

För retur måste du meddela oss på info@gladahampan.se inom 14 dagar från det att du mottagit varan och ange att du kommer skicka den i retur. Ange ditt namn och ordernumret som du fick i din orderbekräftelse. Du kommer därefter få en bekräftelse från oss att vi mottagit ditt mail.

Ångerrätten gäller på produkter som köpts till oridnarie priser, är oöppnade och som fortfarande är i nyskick. Ångerrätten gäller inte på produkter med nedsatt pris, utgående produkter och öppnade produkter.

Returer skickas till:

Glada Hampan AB
Skönviksvägen 303
122 66 Enskede

Om vi får paketet i retur på grund av att du angett fel adress eller att paketet inte hämtats hos ombudet kommer du att informeras via mail. Glada Hampan AB har rätt att debitera en ny fraktkostnad på 59 kr vid ett nytt utskick.

7. Reklamation

Glada Hampan AB tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer vilket innebär att vi byter ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra avgift.  Är det fel på en vara ska du omgående kontakta oss på info@gladahampan.se med en utförlig beskrivning med tillhörande bild och ange fullständigt namn och ordernummer som du fick i orderbekräftelsen. Som svar på mailet kommer du få en bekräftelse på reklamationen och en returförsändelse att sätta på paketet. Vi skickar ut en ny vara så fort som möjligt i samband med detta. Tänk på att du måste kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt innan du returnerar en defekt eller fellevererad vara. Tänk även på att inte lösa ut ett paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan du beställt.

8. Paket som inte hämtas ut

Vid utebliven uthämtning av beställa paket debiteras kunden för tur- och returfrakt. Den totala summan som debiteras är 120 kr inkl. moms. Din försändelse ligger normalt 14 dagar på uthämtningsstället innan det returneras till oss.

9. Reservation

Glada Hampan AB reserverar sig för felaktigheter i innehåll på webbsidan, sociala medier och prislistan.

10. Tvist

Vid eventuell tvist följer Glada Hampan Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på http://www.arn.se.